tisdag 31 juli 2012

Inspirerad av en bild

Det här kortet är också ett som jag skapat till Scrap-Perras sommartävling. Man skulle inspireras av en härlig sommarbild, med vatten i mitten av bilden och rosa blommor i vänsterhörnet. Kravet i utmaningen var att använda blommor från kitet och att man tog med något från naturen, tex ett blad eller liknande.

 Färgåtergivningen i fotot blev lite skumt, så det ser ut att vara skarpare skillnader i färgläggningen än vad det egentligen är. Hur som helst så orkar jag inte fota om, så det får vara som det är. :) Jag har färglagt magnoliaflickan med distress re-inkers på 200gr akvarellpapper. Sedan lade jag en Spellbinders en bit in på motivet och ritade cirkeln och klippte ut. Färgade sedan in hela cirkeln svagt med "Faded jeans". Lade på ett löv från min hibiskus och duttade mer distressfärg runt lövet.
Den fina texten passade så bra storleksmässigt i lövformen.
Den stora vita blomman och körsbärsblommorna kommer från kitet. De två rosorna kommer från mina gömmor.
Matchande insida. Papper kommer från Maja Design 6"-block.

2 kommentarer:

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!