måndag 30 juli 2012

Grattiskort till en kär pysselvän

Jag är väldigt dålig på att uppmärksamma mina vänner när de fyller år...  När jag väl kommer ihåg en födelsedag lite i förväg, så är det kul att göra ett kort. Till just denna födelsedag blev jag påmind när jag var på pysselträff i början av sommaren. Elisabet själv var med på träffen, men åkte hem lite tidigare. Då passade jag på att göra detta kort. 

Jag har färglagt den söta stämpeln från Tiddly Inks med Distress Markers. Jag fick låna Linda/Pysselbus pennor. Visst, de funkar, men jag är inte superimponerad. Just där och då så kändes det som att jag nog behövde köpa dem, men nää, mina distressrefiller och Copic Ciao räcker gott.

Har haft så svårt att använda "röriga" mönsterpapper, men när man matchar dem med mildare, så blir det riktigt bra tycker jag. (För mig är alltså papperet längst bak lite "rörigt".)

Skumbokstäver från Panduro, Grattis-stämpel i egen design. Blandade blommor och rhinestenar. De fina QuicKutzhörnen får jag förstås inte glömma.

Lämna gärna en liten rad innan du kilar vidare. Jag försöker alltid att återgälda besöken! Tack för titten!

3 kommentarer:

  1. Hej:)
    Tack för en superblogg!
    En fråga hur fäster du blommorna? Vad har du för limm?
    Jag vill ju att dom sta sticka ut lite men endå sitta fast :S
    Ger du en klick flytande lim i mitten på baksidan?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du alltid lyckas med papper och färger!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det här kortet är superfint, och jag vet att hon blev så glad!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!