onsdag 14 januari 2009

Äntligen fler CC-bidrag

Jag kom helt av mig med uppdateringen eftersom jag blev sjuk - igen, och sen igen, och så igen! Jag har varit mer sjuk än frisk under denna höst och vinter tror jag. Jag är sjuk nu också, men lite pigg nu när febernedsättande medicinen verkar.

Utmaning 11, stansa vilt: Denna utmaning kändes svår för mig! Min stil är ju att använda motivstämplar. Men, i slutändan så blev det ett av de kort jag har blivit allra mest nöjd med. känns jättekul!! Ett "shabby chic"-inspirerat kort i vita toner med lite creamy brown chalk. Översta lagret på fjärilen, och kanten på det rivna papperet är embossad med bridal embossingpulver (vitglittrande). Målade hydrangeorna med vit akrylfärg och chalkade kanterna, brun halvpärla i mitten. Fjärilsstans QK, swirlstans QK, hjärtstans Cuttlebug.



Utmaning 10, 1 på 2. Man skulle göra två kort med ett och samma stämpelmotiv. Valde en av mina favorit-julhÄnglar. Den ena färglagt i blått, och den andra i rött.

Utmaning 9, Färgad jul (gör ett julkort i färgerna vitt, blått och silver) Julkort i vitt, blått o silver. Dessa färger har blivit något av favoriten i vinter! hÄnglaflickan är färglagd med distressrefiller och glittrande vattenfärg. Ramen är stämplad med Stempelgledes grunge collection. Snöstjärnor blåchalkade och embossade med vitglittrande embossingpulver. God jul-biljett från Mirabyll, chalkad och sprayad med vit glimmermist. Hydrangeorna är egentligen grön/beiga, men jag har målat dem med vit akrylfärg och lite blå akrylfärg glaze längst ut. Det blev jättebra! Silverfärgad pärlhatt och brad i stora blomman, och silver- och blåfärgad brad i den lilla. Chipboardswirlen är målad i vit- och blå glaze akrylfärg samt täckt med lite diamond stickles. mönsterpapper från 3ndypapir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!