onsdag 14 januari 2009

De sista CC-bidragen

Här kommer så de sista CC-bidragen. Det blev en hel bunt gjorda! Jag älskar CC's och får så himla mycket gjort då. Men sen blir jag ofta rätt less på scrap ett tag efteråt. Men, det är det helt klart värt! Jag har sååå himla roligt när det är CC, och såklart även på pysselträffar! (Under detta inlägg finns två till som jag har lagt in nu ikväll.)

Utmaning 18, maskning. Maska ihop minst två stämplar. Jag har maskat ihop två magnoliastämplar. En sittande Tilda från senaste klubbpaketet, och en vinterbänk från någon tidigare kollektion. Mönsterpapper från Maja Design.

Utmaning 17, utan stämplar. Här kommer mitt kort utan stämplar. Det är vitare i verkligheten... men "dagsljuset" vi får är ju inte det bästa. Jag har använt CB's embossingfolder med text (fick skarva eftersom den inte är så bred), även embossingfolder bårder med prickar, stjärna från Jysk, vitt organzaband med vita prickar, floss, vit bazzill, chalk creamy brown, hjärtdies från CB. Hydrangeorna är embossade i två lager med vitt embossingpulver, och sedan lite guldglittrande embossingpulver på kanterna. I mitten sitter en guldig halvpärla från CC Hobby.

Utmaning 15, ATC. Eftersom jag inte använder ATC i dess rätta bemärkelse, så valde jag att göra mina så att de ska passa som julklappsetiketter. De mäter 2,5''x3,5'', precis som ett ATC ska göra. Jag har använt mina minihÄnglar som passade bra i storlek. Jag köper bara fem julklappar, så det var ett perfekt antal. En var till mina tre systersöner och en till syrran och en till mamma. Därav tre med pojkhÄngel och två med flickhÄngel.

För er ickekortmakare så kan jag meddela att ATC betyder Artist Trading Cards. Man byter dem alltså kortmakare emellan, men det är inget jag ägnar mig åt.)

Utmaning 16 gjorde jag inte. Man skulle göra ett kort på temat snöänglar. Jag hade ingen självklar stämpel, och valde bort den utmaningen för att hinna med övriga återstående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!