onsdag 24 september 2008

Mappkort

Mitt andra mappkort. Det är så himla roligt att göra mappkort! Kommer nog att bli några såna framöver. Det här kortet är ett beställningskort, som inte alls blev som jag förklarade det för beställaren att jag hade tänkt göra. Vi får se om hon blir nöjd, annars så gör jag ett nytt till henne. Jag sa nämligen att jag skulle använda bebisstämpeln från Jeja design, plus den här textstämpeln från min egen design - Design by Sofia - men som ni ser så blev det inte så.

Jag älskar papperen från Maja Design. Och jag fullkomligt älskar de här stora härliga blommorna från Prima. Jag köpte en hink full av dem från Inkywings på mässan i Avesta. Hon hade dem på rea då, så jag gissar att dom är ganska gamla numer. Men det gör inget - jag älskar dem ändå och skulle gärna vilja ha flera! Stämpelmotivet är sprayat med Glimmermist "bronze".

Mappkortet uppvikt. Phototurnsen fungerar som låsning av kortet (dock var dem inte uppfällda på översta bilden). Kantstansen gör det där lilla extra tycker jag. Liksom en lite arbetad yta att skriva sin hälsning på. Jag har embossat fjärilen i guld. Älskar att embossa clearstamps.

Enkel baksida med min Handgjort av-stämpel stämplad i brun. Ett tips till er som har köpt dem - om det gärna blir stämpelfärg i mitten, så skär bort allt det platta i mitten. Det har jag gjort! :)

10 kommentarer:

  1. Fina kort, nu blev jag inspirerad till att prova på. Har lite tröttnat på vattenfallen som jag gjort massor av nu.

    tack för tipset med handgjort av stämpeln, fick lite svart i mitten så nu ska jag skära bort lite.

    ha en bra dag

    kram Kat!

    SvaraRadera
  2. snyggt! :D
    www.bleckvardsscrap.bloggagratis.se

    SvaraRadera
  3. Underbart mappkort! Förstår så väl att du älskar dina stora blommor, blir lite avundsjuk på din "hink"... ser framför mej en skurhink eller så... fylld med blommor!!! Det är förstås inte riktigt med sanningen överensstämmande... men iaf! *S*

    Tack för kommentar hos mej!

    SvaraRadera
  4. Jätteläckert kort, älskar det papperet jag med.

    SvaraRadera
  5. Oj vad du har varit flitig!
    Så mycket fint du har gjort, vilka läckra mappkort och lo'na speciellt den gröna med swirlen är helt underbara!

    Vi syns på lördag (handarbeta), det skall bli så kul!

    Lite panik över packningen bara!

    Må så gott!
    //Jenny/e.j.m

    SvaraRadera
  6. Hejsan...

    kikar in :)

    Super fint kort *nickar*

    Ha de gött

    SvaraRadera
  7. Jag tror nog att beställaren blir nöjd. det blev ju jätte fint.
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Men såå häftiga dom blir korten, måste nästan ta och prova någon dag:-)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!