måndag 18 mars 2013

Bröllopskort på beställning

För några veckor sedan så fick jag beställning på ett bröllopskort. Beställaren ville gärna att jag skulle använda ett foto och gärna färgerna vitt, silver och lila. Efter lite klurande så valde jag att göra fotot svartvitt, då färgtemat på originalfotot inte riktigt gick ihop med önskemålen om färger på kortet. Väldigt ovant att göra ett kort med ett foto istället för ett färglagt stämpelmotiv, men jag blev nöjd till slut, och hoppas att både beställaren och mottagarna av kortet också blir nöjda. :)
I mina gömmor så hittade jag lite bling-cardstock i silvergrått, så det var givet till kortet! Det lilarutiga mönsterpapperet kommer från Inkido och det grå vet jag inte tillverkaren på. Det ingick i ett kit på en Enköpingsträff om jag inte har blandat ihop det. Silvrigt band köpt på Rusta för något år sedan. Det är ett sånt där bra band med ståltråd i kanterna, så det går jättebra att forma till en fin rosett (som jag först knyter med hjälp av en plastgaffel).
Blandade blommor från Prima och från Panduro. Den fina ramen runt kortet är stansad med en die från Spellbinders. Stickersbokstäver som jag inte minns märket på. :)

Insidan som matchar framsidan, med plats för att skriva en personlig hälsning.

Tack för titten!

3 kommentarer:

  1. Vilket vackert bröllopskort:)

    Jag tycker det var en kul idé att sätta ett foto på kortet för då blev det lite mer personligt.

    Kramar Isabelle

    SvaraRadera
  2. Ett jättefint kort, som verkligen levde upp till beställarens önskemål.
    Antingen blir man låst av sådana specifika önskemål, eller så blir det en rolig utmaning :)
    Snyggt med svartvitt foto.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fint! Ett väldigt personligt kort. :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!