fredag 25 januari 2013

DT Elisabeth Bell - Ny EBW Challenge

Idag är det fredag den 25 januari och det innebär att det är dags för en ny utmaning hos Elisabeth Bell's World Challenge Blog. Månadens tema är "Vintage Valentine". Det vill säga ett Alla hjärtans dag-kort i vintagestil. Kika in i bloggen för att se vad Designteamet har skapat, samt för att läsa mer om utmaningen! 
Ibland gör man kort som man blir lite extra nöjd med, och det här kortet är ett sådant. Inte bara det att motivet är en av de allra första stämplarna jag köpte, utan också en av mina absoluta favoriter. Jag tycker att hon är sååå söt! Jag blev dessutom nöjd med hela upplägget på kortet, och rosa och brunt blir ju så fint tillsammans. Papperen kommer från Kort og Godt och dem köpte jag då när jag och Åsa var på vårt Borås-äventyr. :) Blommorna kommer från Panduro. 

Den söta stämpeln köpte jag för många år sedan hos Whiff of Joy, men saluförs numer av Susana's Custom Art and Card Design och ingår i serien Guardian Angels. Jag har färglagt med Copics på Letraset 270g papper. Den söta textstämpeln kommer från Inkywings.

 Insidan matchar framsidan, med en vit ruta där det finns plats för en personlig hälsning.

Även baksidan matchar, där man kan se min personliga stämpel som passar perfekt till stansarna från Stampin Up.

Tack för titten! Skriv gärna en liten rad innan du kilar vidare.

10 kommentarer:

  1. Gorgeous card, Sofia! I love the color combo and all the wonderful details! Fantastic coloring of the sweet image!

    SvaraRadera
  2. This is beautiful Sofia, stunning colouring as always and my favourite colours!! Pami x

    SvaraRadera
  3. Love the layering and how you did the sentiment and border around the image. Sweet card.

    SvaraRadera
  4. Ett otroligt vackert kort, som du verkligen ska vara nöjd med! Gillar både färger, upplägg och dekos!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Agreed! Pink and chocolate are colours that look so yummy together! Beautiful shading with the image.

    SvaraRadera
  6. Mycket fint kort och härlig stämpel:)
    Kramar Isabelle

    SvaraRadera
  7. Oh wow!!! I really adore this EB image and it's one of my faves!!! Beautiful job with the colors and lovely design!! ;) Thanks for playing along with us at the Elphine House Challenges! Hope that you will join us again in the next challenge and good luck! Smiles and Hugs - *Vicki* ~ DT member

    Good luck with the blog candy too!!

    SvaraRadera
  8. Awwww, Sofia.... This is just precious!!! And so beautifully colored too. I just love your gorgeous papers, and distressed edges. But your tags, and embellishing are perfect. This is a 100% perfect creation. I adore what you've done done.
    Thanks so much for joining us at Elphine House Australia this week.
    Big Hugs,
    Lynda

    SvaraRadera
  9. Wowzeers...what a gorgeous card with beautiful coloring and details. Forgot I have this stamp and so glad for your inspiration. Thanks so much for joining us at Elphine House for our current challenge. Good luck! "Hugs"

    SvaraRadera
  10. Your card is amazing. Love the color combination you have used. Cute image too.
    Thank you for joining the EHA challenge

    Hugs, Audhild

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!