måndag 23 juli 2012

Skissutmaning

Mitt andra inlägg för dagen. Scrolla gärna neråt för fler nya inlägg! :)

Inte ofta jag gör en LO, men vad gör man inte när en av utmaningarna i Scrap-Perras sommartävling var just en LO-skiss? :) Riktigt roligt, och vad snabbt det gick när man inte behövde färglägga ett motiv!


Min kompis Brita tog detta kort på mig när vi var hos vår gemensamma kompis Sofia i Gävle förra året. Jag tycker att det är ett lite roligt kort, och rosévin hör ju sommaren till, så varför inte scrappa om det? :)

Jag har stänkt lite med de nya sommardistresserna, och även stämplat med dels botten på en refill-flaska, plus botten på en burk jag brukar ha vatten i. Riktigt roligt att stänka lite. Hör ju inte till vanligheterna när det gäller mig.

Jag har följt skissen ganska slaviskt, även om jag bytt ut ett gäng hjärtan mot färgstänk och lagt till lite blommor.

Kika gärna på inlägget här nedan också. Jag blev riktigt nöjd med färgläggningen! :)

Tack för att du tittar!

Edit: Råkade glömma att ostduk var ett krav, så nu har jag fäst lite sådan vid blommorna. :) (Och uppdaterat med ny bild här.)

1 kommentar:

  1. Wow, vilken underbar LO!! Du borde göra fler, oftare... Härliga färger och ett roligt foto! Och jag håller med dig - det går mycket fortare med LOs när man inte måste färglägga... :-D

    Kram
    Linda

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!