måndag 23 juli 2012

Någon slags art journal

En av utmaningarna i Scrap-Perras sommartävling är Art Journal på temat sommar. Reglerna är ganska snälla, så man kan nästintill göra en LO på temat sommar.

Jag har i alla fall försökt att kladda lite, samt använda lite ord som byggde ett bra sommar-citat. Speciellt bra denna regniga sommar.


Jag fäste punchinella i två av hörnen och har sedan grundat hela cardstocket med gesso. Varför vet jag inte riktigt, men det kändes lite "art journaling-aktigt" tycker jag. :D Från kitet skulle man ha med två mönsterpapper och en dekos (bandet). Från hemmet skulle man ha med en gammal minnessak, prislapp, torkad blomma etc. Det fick bli en tag från ett linne för mig - jag har dåligt med gamla minnessaker i gömmorna. Jag har stämplat lite cirklar med distress ink och burkar. Doodlat lite med rosa runt två av ringarna i nederkant.

Mja, vet inte om jag är "hooked" precis, men det var kul att prova! :)

Scrolla gärna neråt, detta är tredje inlägget för dagen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!