tisdag 24 juli 2012

Inspireras av dikt

Jag fortsätter med mina Scrap-Perra sommartävling-utmaningar. Den här gången var utmaningen att inspireras av en speciell dikt. Minst en av stroferna (raderna) från dikten skulle finnas med som titel eller journaling. Jag hade först lite svårt att hitta någon som funkade, eftersom de var ganska långa. Sen så kom jag på den här idéen med att sätta texten över motivet. Regn, ja, det har vi verkligen fått i år. De ljumma vindarna har ju varit färre, men de kanske kommer?

Jag har bloggat massor de senaste dagarna, så scrolla gärna neråt i bloggen.

 Jag är lite osäker på om den här godingen fortfarande går att köpa. Jag köpte i alla fall min hos Whiff of Joy och det är den underbara Elisabeth Bell som designat henne. Jag vill minnas att hon kallades Willow with Umbrella.  Jag har färglagt henne med distress re-inkers på 200gr akvarellpapper.

Två av papperen kommer från mitt Authentique paper-kit från Scrap-Perra, och det gör även gemet upptill på vänster sida. Blommor från Prima och rhinstenar från WoC.
Matchande insida. Diktraden sitter på distanskuddar.

2 kommentarer:

  1. Ett väldigt vackert kort. Gillar upplägget!!
    Och dikten kan ju inte vara mer passande för den här sommaren *suck*

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt kort i så härliga färger!
    Denna stämpel har jag också, den är helt underbart fin!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!