söndag 27 maj 2012

Bröllopskort på beställning

För ett tag sedan så fick jag beställning på ett bröllopskort. Önskemålet var något liknande som ett kort jag hade gjort tidigare. Vet inte om ni minns det, men upplägget var det samma och papperen var lite blåare än dessa, dock också från Pion. Sen har jag letat och letat och letat, men just de papperen (tror att de också var från Minnenas ateljé) tycks vara slut överallt. Hur som helst så gick det bra med andra papper, så jag gjorde ett likadant kort, fast i ljusare färgskala. Beställaren blev nöjd med kortet, så jag hoppas att brudparet blev det också. :)

 Papperen kommer som sagt från Pion Design. Brudparet kommer från Magnolia och jag har färglagt med distress re-inkers. Namn och datum är utskrivet på datorn, och tagen har jag klippt själv.

Gillar att det är ljust ute nu, så att man kan fota i ett fönster och få ljusa och fina bilder. Jag har ganska bra lyse ovanför diskbänken också, så där fotar jag när det är mörkt/vinter. Jag redigerar mina bilder med några enkla klick i gratisprogrammet PhotoScape. Det är också där jag lägger till texten nere i hörnet. Mycket smidigt och enkelt program för oss som inte orkar lära oss Photoshop. :)

När jag skriver detta är det lördag eftermiddag, och jag har nyss vaknat från en natts jobb, och ska jobba en natt till. Flera av mina scrappande vänner är i Uppsala och pysslar och shoppar på mässan där. Åååh, så jag önskar att jag också hade kunnat vara där. Nåja, jag spar lite pengar istället - och tjänar nya genom att jobba. :)

Lämna gärna en liten rad innan du går. Jag blir superglad för kommentarer. När jag själv går på bloggrundor så börjar jag alltid med dem som har kommenterat inne hos mig. Jag ska ge mig ut på en runda nu faktiskt. :)

5 kommentarer:

  1. Du är en av mina favoriter...tycker dina kort är såå fina....gillar !!
    Ha en fin söndag
    Kram Inga

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dina kort...motiv..färger och blommor.
    Ha en fin söndag
    Kram Inga

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart fint kort, Sofia!
    Saknade dig i Uppsala igår!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. Men ÅHH så ljuvligt vackert bröllopskort, supersnyggt färglagt och såå fint med blommorna och alla härliga blingen :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  5. Å vilket vackert bröllopskort, jag är säker på att brudparet uppskattar ett så fint och personligt kort. Du färglägger så fint, kul att du använt distresserna igen.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!