lördag 31 mars 2012

Pojkkort med retrokänsla

Söndagens utmaning i Svartå delades ut vid frukost på söndagen. Utmaningen gick ut på att göra ett alster med temat "Retro". För mig är retro vintage, och vintage är brunt. På träffen fanns två butiker på plats, Mians och Mikaelas scrapin. Hos Mians hittade jag underbara stämplar med en lite gammeldags känsla, och även om jag tycker att de var alldeles för dyra, så slog jag till på tre stycken. En av dem har jag använt på detta kort. Jag valde att färglägga honom i samma stil som på bilden som följde med stämpeln. Det var bra färgval, och jag hade lite brådis eftersom det var en deadline på utmaningen bara ca två timmar efter att jag började. 

Jag har färglagt motivet med Copics. Olika blommor från Wild Orcid Crafts. Papperen var med i det kit jag vann på lördagen, och sponsrades av Mikaelas Scrapin. Det var verkligen ett superfint pris!! Bandet och halvpärlorna var också med i kitet. Glitter på blommorna i form av Stickles platinum. 


Insidan matchar framsidan även här. 

I denna utmaning så lottades vinsterna. Jag hade inte turen med mig, men det hade min vän Anna! Det var verkligen superfina priser i alla utmaningar! Flera priser i varje utmaning dessutom! Gillas skarpt! 

Det här var sista kortet från helgens underbara scrapträff i Svartå. Blir det en till träff så vill jag absolut åka! Det var en kanonhelg och jag har haft det superbra tillsammans med mina scrappande vänner! 

Lämna gärna en rad innan du kilar vidare! 

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig stämpel! Tycker du fått till kortet mycket bra och bokstäverna passade fint till. Idag har jag varit på min första scrapträff och det var kul så det blir nog fler:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Läckert och snyggt!
    Gillar som vanligt din fina färgläggning, och även upplägget.
    Och vilken snygg rosett du fått till! Dom brukar alltid bli sneda för mig :(

    SvaraRadera
  3. Oj vad fin! Den gillar jag jättemycket. Jag har svårt för alltför gulliga kort, men det här är helt rätt!

    SvaraRadera
  4. Å vilka fina kort du gjort igen. Älskar dina fina detaljer o din fina färgläggning. Längtar tills du kommer hit!

    SvaraRadera
  5. Sååå snyggt färglagd! Och stämpeln är fin, förstår att du fastnade för den.

    SvaraRadera
  6. Titta in i min blogg - jag har gett dig Liebster award!

    SvaraRadera
  7. Det här hade verkligen retrokänsla!! Så fint färglagt också, som vanligt hos dig!
    Nu väntar jag ivrigt på att få se korten från lördagens träff
    Tack för att du shoppade lite åt oss! Gulligt av dig!!
    Kram!!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!