måndag 2 maj 2011

Scrapträff hos Scrapparazzi

I lördags så var jag på scrapträff hos Scrapparazzi vid Mariatorget. Vi var ett glatt gäng på fem tjejer som pysslade från 11.30 till 19.00. Jag hade färglagt motiven i förväg, så det var fullt fokus på kortmakande. Jag förvånades lite efteråt att jag hann göra fyra kort, plus påbörja ett, men det var ju såklart tack vare de färdigmålade motiven. 

Det här upplägget har jag använt tidigare. Det är inspirerat från en skiss som vi fick på träffen i Karlstad för ett par månader sedan. Jag tolkade skissen, och sen har jag tolkat min tolkning ett par gånger. :) Det här är en av de nya hÄnglarstämplarna som finns till salu i hÄnglarshoppen. Papperen kommer från Inkido. Superfin kollektion med text, noter och fjärilar bland annat. Finns i flera fina färger.

 Det här kortet är inte helt klart ännu. Jag råkade limma på den vita kortstommen åt fel håll. Jag brukar ha vikningen uppåt, men här är den till höger. Jag ska skära längs med vikningen och klistra fast alltihopa på en mörkblå kortstomme har jag tänkt. hÄnglarpojken säljs i samma kit som hÄnglarflickan på kortet ovan.
Papperen är från BoBunnys vinterkollektion, men jag tycker att de har en så fin blå färg och passar även till sommarkort.
Den fina texten kommer från "Jane design". Läs mer om hur du köper stämplarna hos Anna G. Det är Anna och Jessica/Tussan som har gjort de fina stämplarna.
Stansarna är mina nya favoriter! Finns hos bland annat Inkywings och Engströms och kommer från Cherry Lynn Design. Superfina och otroligt användbara. 

hÄnglarpojken är inte sprillans ny, men en av mina favoritpojkar. Han sitter i en cirkel som är stansad med två Cherry Lynn Design-stansar. Textstämpeln är en jättestor stämpeln från Mikaelas Scrap In. Det är min vän Åsa som har tipsat mig om dem.
Papperen kommer från ett 6-tumsblock från BoBunny och dem har jag köpt hos Inkywings på mässan i Avesta.

Tack för titten! Skriv gärna en liten rad innan du kilar vidare, så kan jag hälsa på hos dig också!

4 kommentarer:

  1. Jättegulliga kort; alla olika men men någon liten påhittig sak som jag aldrig skulle komma på...

    Och det 4:e kortet får vi se det också?

    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Kanonfina kort allihop! Å vad synd att jag bor för långt bort för att kunna vara med er på Scrapparazzi-träffarna. Roligt att du gillar bakgrundsstämplarna, jag älskar mina!

    SvaraRadera
  3. Charlotta, ja, det fjärde kortet får jag visa en annan dag. Fotade det med mobilen (det var alltså det som Zornitsa fick).

    Åsa, ja, nu behöver jag bara en större akrylkloss, så att jag kan stämpla hela stämpeln vid behov. :) Så länge så kan man ju använda CB's C-platta tänkte jag. :)

    Tack för era fina ord! Kram

    SvaraRadera
  4. O så roligt att hitta nya kort här hos dig!Synd att jag inte kunde vara med hos Zornitsa men det var Änga den helgen!
    Jättefina kort du gjort, så välarbetade och vackra dekos och upplägg!
    Ha det bra (och krya på dig snabbt!!)
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!