tisdag 10 mars 2009

Pyssel i pysselrummet

I söndags så var min vän Åsa här och pysslade. Hon tänkte komma och hjälpa mig röja i pysselrummet, men jag sa att hon hellre kunde ta med pysselsaker. Röjningen ordnade jag innan hon kom, så när som att flytta tillbaka min stol igen.

Jag fick två kort gjorda.

Det här kortet gjorde jag till min pojkvän och det ska jag skicka till honom i Tunisien. "Inshallah" betyder "Om Gud vill" och är något man säger lite som "hoppas jag". Han äger en fiskebåt, och det har varit ganska dåligt med fisk nu under hösten/vintern, men förhoppningsvis så kommer det mer fisk snart, "inshallah". Så det är det som "inshallah" syftar till på kortet (vilket jag också har skrivit om i hälsningen inuti). Egengjord ros och motivet är målat med distresser (som vanligt numer, har ju sålt alla pennor). Upplägget har jag liftat av mig själv, och originalet gjordes efter en skiss av Rimna.

Ett till kort med samma upplägg, fast spegelvänt. Jag tycker att korten blir så fina efter den skissen!! (Skissen var med som en av utmaningarna på Scrappiz senaste cypercrop.) Jag har haft lite 3d-lack på löven och blommorna, som vattendroppar, plus även på hjärtanen på stämpelmotivet.

Tack för att du kikade in! Lämna gärna en liten kommentar innan du kilar vidare, så blir jag jätteglad! :)

12 kommentarer:

  1. Kanonfina kort! Din pojkvän kommer blir sååå glad! Var kommer den underbara flickan från, och de andra flickorna som du har på din kort??

    Mvh // Frid

    SvaraRadera
  2. Så härliga färger det var på kortet i förra inlägget. Det gillade jag skarpt.
    Vilket fint upplägg på korten. Kan tro att du fastnade för det.
    Var Jocke så långt ifrån mig tror jag att jag skulle dränka honom i kort. När han var borta på FN-tjänst i sex månader skev jag brev varje dag. =0)
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. ÅÅå så fina kort :D
    Du är ju superdukrig på distresserna :D önskar jag kunde jag med ;)

    SvaraRadera
  4. Jättefina kort. Gillade också uppläggen. *liftvarning*

    Såg just att vi kommer ses i Morkarla. Kul!

    SvaraRadera
  5. Hej Sofia, tack för kommentaren. Jag blir så glad. Du är jätte duktig med kort. Har börjat göra kort efter skiss. Det är inte alltid så lätt som det ser ut. Får man lifta på din skiss? Har du tittat in på WOJ? Ny skiss utmaning där. Påminner lite av din skiss. Ta en titt. Önskar dig en trevlig helg.

    Kram
    Christine

    SvaraRadera
  6. Hej Så fina kort. Fina dekorationer. kram

    SvaraRadera
  7. Väldigt fina kort du gjort.

    Hoppas du fått tag i lite rosor :)

    SvaraRadera
  8. Tack för senast, dina kort blev sååå fina!!Kommer gärna igen ;0)

    SvaraRadera
  9. Tack för din kommentar hos mig :) Jättefina kort båda två, vilken superbra skiss.

    SvaraRadera
  10. Jättesöta kort!
    Och vad kreativ du är som gjort rosen själv, finfin!
    Hittade precis din blogg *lägger till bland favoriterna*

    SvaraRadera
  11. Jätte fina kort :)

    SvaraRadera
  12. Hej gumman!!

    Oj vad fina kort. Jag gillar det till Ali massor. Så fint komponerat och det där med färgläggningen är din grej bara.

    Hoppas du mår bra!

    Jag mår bra det vet du men det är lite att fixa med inför flytt o så.
    Mycket känslomässiga saker just nu...härliga och jobbiga..du vet.

    Kramen.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!