onsdag 15 oktober 2008

Mer alster från CC'n.

Jag måste nog lägga ut fler alster än ett om dagen känns det som! Jag har ju dessutom gjort kort efter CC'n och de får ju vänta jättelänge på att bli utlagda annars! Så, här kommer ett gäng:

Skissutmaning. Min pojkvän tog kortet på mig när vi var i Hammamet 2004 och gjorde en "turistgrej" (åkte piratbåt).

Detaljbild på blomman. Jag tycker att det blir så fint när man sticker knappnålar i blommans mitt.

Utmaningen var att göra ett alster i turkos och brunt som framträdande färger. Dymon gick varm i lördags, men den är ju ny för mig, så det är väl ganska naturligt. Den söta hÄnglen hade jag färglagt tidigare, men hon passade ju bra till utmaningen.

Första alstret jag gjorde. Annorlunda form var utmaningen, och ett korgkort är ju lite annat än det vanliga 15x15cm. Underbara Maja Design-papper och en söt stämpel från Sarah Kay. På tagen står "till dig". På baksidan av korgen finns plats för att skriva en personlig hälsning.

1 kommentar:

  1. Kortet är såååå fint... jag röstade på det :) Hoppas du vinner :)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!