lördag 1 december 2007

Mina DT-tävlingsbidrag

Här är mina bidrag till DT-tävlingen hos Kort i Fokus!



Utmaningen var att inspireras av ett kort som finns i bloggen. Jag tog fasta på färgerna, motivets placering och blommornas placering.

Utmaningen var att göra ett kort efter en skiss. Jag valde att sätta dekorationerna lite annorlunda mot för på skissen, samt rätade upp motivet och texten. På skissen fanns sneda ränder, som mitt röda sidenband får symbolisera.

Utmaningen var att göra ett kort i grönt, rött och vitt, och det fick inte vara ett julkort. Mönsterpapperet är rödare än vad fotot antyder. Stämpeln är från egen kollektion - Matilda jordgubbsflicka.

Utmaningen var att göra ett kort helt utan stämplar. Jag har gjort en variant på kort jag har gjort tidigare. Det blev ett "kram-kort" och texten är utskriven på vanlig skrivare och sen har jag skurit ut den med hobbykniv.
Jag är jättesuperglad för att ha blivit med i ett DesignTeam och jag har nog inte riktigt fattat hur häftigt det är än!! :D
Nattinatti!

1 kommentar:

  1. Härliga kort! Stort GRATTIS DT-kollega, det här ska bli Kuuuuuuuuuuuul! Kramiz Kada

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!