måndag 18 november 2013

Första på länge! Kort med stämplar från Vilda stamps

 Hej!!

Har jag någon läsare kvar här tro? Jag vet att jag har varit frånvarande läääänge. Först så gick jag in i lite av en scrapsvacka under sen-våren och sen så bröt jag höger handled strax innan midsommar. Nu i höst så har jag flyttat tillbaka till Gävle och än är inte pysselrummet iordningställt. Men, det kommer! :) Jag har fått tillbaka mitt pysselsug i alla fall, och jag har faktiskt några kort att visa! Det kanske inte blir uppdateringar varje dag, men en/någon gång i veckan ska jag försöka med i alla fall.

I helgen så var jag i Leksand på Dalapysslingen! Det är något alldeles speciellt med pysselträffar i Dalarna. Jag känner ett sådant lugn där. Tidigare så har jag varit på Dalapysslingen i Laknäs, men denna gång var vi alltså i Leksand, i Sveasalen. Ca 60-70 scrappare var vi på plats, och merparten av oss sov över i lokalen hela helgen. Jag var på tretimmars Copickurs både lördag och söndag, men trots det så hann jag med en del.

Det här kortet blev jag nog mest nöjd med av dem alla. Ett kort jag skapade till Vilda stamps utmaning. Kortbasen fick vi från Vilda, kraven var att det skulle vara i jultema och bara stämplar från Vilda. Minst en text- och en motivstämpel.

Mönsterpapperen kommer från tävlingskitet eller välkomstkitet (jag lyckas alltid blanda ihop sånt!!). Jag stansade en ram med min Cheery Lynn-die, och för att få "hålrummet" så fick jag lov att köpa en till Cheery Lynn-die från Engströms. Tur att de var på plats med butiken! :D Jag har sedan monterat det prickiga mönsterpapperet och den ljusbeiga basen på distanskuddar för att få lite djup. Även julkulan (Vilda stamps) sitter på distanskuddar. 

Julkulan är färglagd med Copics E57, 55, 53, 51, samt Stickles platinum. Textstämpeln fick jag med på köpet när jag köpte julkulan (som är i ett tvåpack, även en mindre) och den passade perfekt! 
Även insidan dekorerades i samma stil. I Vildas utmaning så kunde man lämna kvar sitt kort för ytterligare en chans att vinna på utlottning. Tyvärr hade jag inte turen med mig, och mitt kort finns nu hos Vilda stamps. Jag tror att jag måste göra ett till, som jag kan ge bort till någon närstående. :)

Tusen TACK för titten! :)

4 kommentarer:

  1. Så koselig å treffe deg i helgen, Sofia ♥
    Dette kortet synes jeg ble så lekkert, nydelig med rammen rundt motivet!
    Kram, Maya

    SvaraRadera
  2. Det var kul att du är här igen....har saknat dig. !!
    Det är ett jättefint kort.....har du börjat med Copic...?eller använde du det förut också?
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jo, men jag gick tillbaka nu och kolla....visst borde jag kommit ihåg att du målat med copic....förlåt....minnet är bra men det är kort!!
    // Inga

    SvaraRadera
  4. Fint gjort! Roligt att ha dig tillbaka. :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!