onsdag 19 september 2012

DT Digi Bells - Apple Bake

I helgen så var jag på scrapträff i Enköping i dagarna tre. Jag var där tillsammans med Jessica och Anna, och delade även bord med Åsa, Lisa, Kerstin och Nina. Tusen TACK för trevligt sällskap tjejer! Och TUSEN TACK för en superbra ordnad träff, Annelie, Ulrica och Johanna!

Den här veckan är jag hemma från jobbet pga en jobbig förkylning med feber. Inte har det blivit bättre än heller, utan vissa symtom har till och med förvärras under veckan. Men men, ett par dagar till så ska det väl ge med sig hoppas jag! Det var en del hostande och snörvlande på träffen, så någon av dessa smittor bestämde sig väl för att följa med mig hem.

Idag är det min tur att visa ett kort i Digi Bells-bloggen.  Jag valde att göra ett kort med den söta "Apple Bake". Alla Elisabeth Bell digistämplar kan man hitta HÄR.

När jag fotar kort i gröna toner, så återges aldrig färgerna riktigt bra. Jag vet inte varför! Jag fotar eller redigerar ju inte på något annat sätt då. Men men, det här fotot från sidan återger i alla fall färgen bättre än det rakt framifrån. Så idag så visar jag det först. :) 

Jag har färglagt med Distress Re-inkers på 200g Canson Montval akvarellpapper. Jag får ofta frågan om vilket papper jag använder, och till distressrefiller så rekommenderar jag alltid detta papper. Det finns att köpa på bland annat Clas Ohlsson och Panduro.

Till Copics eller Promarkers så rekommenderar jag Letraset's 270g. Jag gillar även Blending Card by X-press it, men dessa har jag inte hittat i Sverige ännu. (Dock så har jag beställt dem från England, och det funkar bra.) De senare funkar i min skrivare, vilket är en stor fördel.

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!