onsdag 18 juli 2012

Två snarlika kort med Tiddly Inks

Sista torsdagkvällen hos Scrap-Perra innan de tog semester spenderade jag där pysslandes med Mia och en till tjej. Ja, en del shopping blev det också förstås... Jag hade packat light, och tog bara med lite motiv för färgläggning.

Helgen därpå skulle jag hem till Anna och pyssla. Två kort behövdes, ett till Anna som nyss flyttat till nytt hus med sin familj, och ett till Jessica som nyss fyllt 40 år. Korten blev snarlika, då jag använde samma motiv, och mönsterpapper från samma block (Indie Chic). 

 Först ut är Jessicas kort. Jessica nämnde att jag ju "hatar" orange, eftersom jag sagt det vid nåt tillfälle då hon gett mig en färgutmaning. Grejen är den att jag är väldigt ombytlig när det gäller färger, och man kan nu hitta inte mindre än tre orangea plagg i min garderob. Det är ju inne med orange nu ju! *S* Turkos och brunt är ju annars säkra kort när det gäller mitt kortmakeri, och rosa förstås. Men nu har jag börjat använda mer och mer färgstarka papper och jag gillar det!

Den söta Grattis-stämpeln kommer från Inkywings och ingår i ett set med stämplar perfekta till kort. Åh, så glad jag är att jag köpte dem!! Motivet är från Tiddly Inks, och är mitt favoritmotiv därifrån. Såå himla användbar. (Om än lite uttjatat i min blogg... hihi.)

Här är kortet till Anna! Jag gillar verkligen de fina skumbokstäverna från Panduro! De är så perfekt i storlek till kort. Här fick jag ändå sätta bokstäverna lite omlott för att få plats med dem. 

Hittade perfekta småblommor på Slöjddetaljer. Det var fem eller sex olika små förpackningar i en lite större förpackning. De orangea blommorna på dessa kort kommer därifrån. 

Många scrapträffar har nu börjat med vääääldigt tidig anmälan, och det passar inte mig alls. Tycker att det är tråkigt när träffar blir fullbokade ett halvår innan träffen går av stapeln. Om det fortsätter så, blir det nog mindre att åka på scrapträffar, och mer att träffas hemma några stycken. Det är minst lika trevligt och dessutom billigare! :) 

Nu ska jag snart bege mig till pysselrummet och ta itu med några av utmaningarna till Scrap-Perras sommartävling! 

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!