söndag 3 juni 2012

Mors dag i annorlunda färger

När Anna och Jessica var här för två veckor sedan, så hade Anna med sig utmaningspaket till oss alla tre. De var likadana, och innehöll massor av gottor. Utmaningen var att använda så mycket som möjligt ur kitet men man fick lägga till saker. 
Anna använde ramen så fint runt motivet, så jag bestämde mig för att göra lika. 
En av mina absoluta favoritstämplar från Elisabeth Bell. När jag köpte min så var det Whiff of Joy som sålde dem. Nu vet jag att de finns hos SCACD. Stämpeln kommer från kollektionen "Guardian Angels".
Jag har färglagt med Copics.
Jag gillar verkligen det här kortet. Det är så härliga färger! Jag hade aldrig valt dessa papper själv eftersom de inte alls är i min stil, men jag får nog vidga mina vyer lite. Gillar det här färgstarka och färgglada massor!!
 Jag valde att låta insidan gå i samma stil som framsidan. Det är fördelen med 12"-papper, att de räcker till att dekorera hela kortet! Jag använder oftast 6"-papper nu för tiden, och då måste man ju ta två papper för att få papper till insidan också.
Även baksidan är dekorerad på samma sätt som de övriga sidorna. Kortet blev ganska tungt, men klarade sig ändå med 2 frimärken precis som alla mina andra kort kräver. Min Handgjort av- har jag gjort i datorn så att den passar Stampin up-stansarna. 

Kortet skickade jag till mamma lagom till Mors Dag. Hon hade lagt märke till att det var annorlunda färger för att vara jag. (Kan tro det, då de flesta kort hon fått hittills gått i blått. :) )

Tack Anna för en superbra utmaning, och massor av fina pysselsaker! 

5 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort:) Jag förstår att du är nöjd med det. Jag tycker om färg så jag föll för det på en gång! Du har verkligen fått till alla detaljer och din mamma måste tyckt mycket om det.
    Kram Isabelle

    SvaraRadera
  2. Men ÅHH vilket otroligt fint kort, i såå härliga färger man blir så glad, och motivet är helt ljuvligt :), superduperfint!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  3. WOW! Ett härligt kit ser det ut som, och ett superhärligt kort du gjort med det.
    Snart ses vi, längtar!

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk färgexplosion, ett riktigt glad-kort!!!

    Massa tack för stämpelhjälp -är supernöjd!
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!