fredag 9 december 2011

Tombow-premiär

Åsa aka Scraphorse demade färgläggning på träffen. Tyvärr så var jag fullt upptagen med att fixa klart utmaningarna, så jag hann aldrig se det. Men vi fick lite privat-demo vid hennes pysselplats sen, och fick även prova på Tombows. Kändes som att det skulle kunna vara min grej, så jag köpte två röda pennor. De går superbra att kombinera med distressrefillerna (som ÄR min grej) och just röd är lite sådär i distressrefiller tycker jag.

Jag tog på lite för mycket färg, så jag blev inte nöjd med resultatet. Men som man säger - Övning ger färdighet! :)


Finfina papper från förra årets Maja Design. Jag har målat lite extra grått under rumpan på Magnoliaflickan, så att hon har något att sitta på. Har jättesvårt att bara låta motiven "hänga i luften", så jag brukar försöka skapa någon sittyta åt dem. Vad är era bästa "sitt-tips"? Jag brukar försöka sätta dem på en papperskant, rita lite med distresserna, eller sätta dem mot kanten av något utstansat.

De fina röda blommorna låg längst ner i en av mina blomförvaringar. Superbra till julkorten!

5 kommentarer:

  1. Jättefint julkort och så härligt intensiv julröd färg!
    Lycka till på onsdag! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ett kanonfint kort! Du lyckades superbra med tombows tycker jag, och bra att det fanns en bra röd...det är ju svårt att hitta bra röda.
    Jag sätter ju inte figurerna på nåt speciellt för det mesta, men som du gjorde är ju kanonfint!

    SvaraRadera
  3. Fint kort, visst är det kul med TB!!!

    SvaraRadera
  4. Tusen Tack för finfina julkortet!
    God Jul!!!

    SvaraRadera
  5. Tack för ett helt underbart julkort!
    Vill passa på att önska dig en härlig nyårshelg och ett GOTT NYTT ÅR!!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!