lördag 17 september 2011

Turkos jul

Turkos är en av mina favoritfärger, och även om det här varken är julpapper eller en julstämpel, så gör sig båda två bra på ett julkort tycker jag. Papperna är från Authentique papers och jag köpte mina hos Scrap-Perra.


Jag har inspirerats av Linda när det gäller skuggningen runt motivet. Hon är helt grym på färgläggning (och på kortmakeri) så jag är glad att ha hittat bloggen också! Jag får öva mig lite mer, men jag tycker att det blev bättre än en tunn grå linje runt motiven så som jag brukar göra. (Fast jag målade med lite bredare brunt runt för nåt tag sen, ett litet experiment.)

Snöstjärnorna har fått sig ett lager stickles på sig. De glittrar så fint, så fint.

Mycket av min tid spenderas nu på Järnvägsskolan i Ängelholm. Jag gör min utbildning till Fjärrtågklarerare nu och teoridelen görs i Ängelholm. Hur bra det än må vara där, så längtar jag till jag är hemma igen i veckorna. Att bo på hotell hela veckor innebär stora svårigheter på matfronten. Förutom att det blir enahanda, säkert onyttigt, så blir det väldigt dyrt också.

5 kommentarer:

  1. Otroligt snyggt kort, och visst passar stämpeln utmärkt till julkort!
    Gillar även kortet i förra inlägget - du använder alltid så snygga färger och färglägger motiven så snyggt.

    Ja, visst är det så att borta är bra men hemma bäst :)

    SvaraRadera
  2. Wow så snyggt! Det är första gången jag kikar in hos dig men jag kommer tillbaka. Här finns så mycket fina grejer att titta på. Du är grym på att färglägga.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, nu ser jag att det var ett tag sen jag var in till dig! Sååå många härliga kort du skapat sen sist!!!
    Gillar dom allihop, men kanske det här sista tar priset!!!
    Ska bli så kul att träffa dig på träffen imorgon!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. WOW, kanonfina kort du lagt in...tror jag legat på latsidan när det gäller din blogg, förlåt!
    Tack för en trevlig dag igår, och tack för lånet av dies.Det var sååå kul att ni kom!!!
    Kramar ♥

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!