måndag 14 januari 2008

Beställningskort

Min bästa kompis mamma fyller snart 60 år, och då fick jag äran att göra ett kort som ska vara från min bästa kompis barn till deras mormor. Här är resultatet:

Min scanner kapar lite i kanterna, så kortet fortsätter egentligen lite till höger. Hjärtat tex är ju helt förstås, och inte sådär avhugget. Jag har embossat swirlsen i hjärtat. Blommorna är utstansade med hjälp av Cuttlebug och sifffrorna har jag embossat med embosstencil i Cuttlebug. Matilda med hjärtat är min egen kollektion, och fjärilen uppe i högerhörnet är från Katscrap (dock har jag ritat känselspröten själv, för de gick inte att klippa ut).

Insidan. Swirlsen i hörnen är embossade, och samma sak här, kortet fortsätter en liten bit till vänster... Malte blåbärspojke är från min egen kollektion. Texten är Cuttlebug Hippie Chick och Olivia. Jag ska peta dit ett utropstecken efter Grattis också, kom på att det nog ska vara så.

Baksidan. Tycker att det blir fint att dekorera baksidan i samma stil som resten av kortet.

1 kommentar:

  1. Malte&Matilda är supergulliga, bra med samma stil på baksidan, ger en fin helhet.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!