måndag 31 december 2007

Post bound-album 6x6"

Jag har altrat för första gången i mitt scrappingliv! Ja, jag säger för första gången, för jag räknar inte riktigt med den gången då jag satte lite papper och spets runt ett par tacosås-burkar som jag förvarar blommor i. Jag har i princip gjort som Tricia Morris på http://www.crafttvweekly.com, men har gjort ett mindre album (6x6") och dekorerat det annorlunda. Jag har inte följt hennes mått, utan gjorde så som jag tyckte skulle bli bäst. Men idéen kommer därifrån i alla fall.



Pärmens framsida. Mönsterpappert har jag gjort själv. Skrev in flera ord som har med matbröd att göra och alternerade typsnitten hejvilt. Infogade en textruta för själva rubriken. Jag har dekorerat med ett band från Åhléns. Stommen är av hård kartong från Bokia och jag har använt ett syrafritt hobbylim från CCHobby och limmat med. Bandet är fäst med glue-dots "linje".


Kortsidan. Ryggraden är i samma svarta papper som jag klätt stommen med.



Baksidan, helt i svart.


Insidan är klätt i grått för att bryta av mot det svarta och det vita.


Istället för att köpa dyra post bound-skruvar så köpte jag dessa på K-rauta.



Tanken är att jag ska göra flera liknande album, för tex "bakat", "fisk", "kött" i samma färg. Jag ska måla väggarna i mitt kök vita, och ha en fondvägg med vit botten och svart upphöjt blommönster med aningen silver i. Vid fondväggen så har jag en ekfärgad sexlåders lång Malm-byrå (från IKEA) och ovanför ska jag sätta två stycken LACK långa hyllor i ek. Där ska dessa fina album stå!

6 kommentarer:

  1. Men vilket snyggt album...vad du är duktig! Detta skulle jag nog aldrig våga mig på...Gillar din idé med olika pärmar för recept, det kommer nog att bli jättesnyggt i ditt kök.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så snyggt ditt album är! Jag har länge funderat på att göra ett eget men inte vågat... Kanske skulle försöka i alla fall! :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för din gulliga kommentar på min blogg!
    Och framför allt tack så jätte mycket för de fina stämplarna jag fick av dig! Jag blev inspirerad av kortet du skickade med så jag "knyckte" ideen till mitt hÄngel kort som du såg.
    Blomstämplarna kommer jag att få mycket användning av!

    Vad fint ditt album blev!
    var det svårt?
    Måste nog besöka K-rauta!

    Gott nytt år!Kram //Jenny (e.j.m)

    http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se/

    SvaraRadera
  4. tack så mycket för kommentar! den värmde. jag har rättstavnings tillägg till min internet browser (firefox) tyvärr särstavar den nästan allt, men texten blir ju ändå mer lättläs. HAHAHA stavnings programmet vill särstava både särstava och särskriva. ja det är lika för mig i avseendet att jag inte fått diagnos i tid. jag fick det nu i höstas efter att jag gått ut skolan. tyvärr blir man misshandlad av skol värden ju när man har ett funktions hinder och man förvändas kunna som alla andra (normal fungerande). det borde ju vara så pass känt problem att de skulle testa alla barn som halkar efter för säkerhets skull kan man tycka.

    tittade igenom en massa videoklipp, på siten. de var ju jättebra! album instruktionen var bättre än den jag har tittat på! :)

    jätte inspirerad av dina matord på framsidan! :D

    SvaraRadera
  5. Men shit så snyggt! Det där var riktigt bra!

    SvaraRadera
  6. Hej Sofia!
    Otroligt snyggt album! Vad duktig du är. Hur många timmar fick du lägga ner??

    Kramizar
    Linda
    BumbleBee Scrapbooking

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!