fredag 16 november 2007

Julkort

Tidigare idag gjorde jag ett kaffefilterkort (foto kommer kanske imorgon) och då upptäckte jag att mitt enda tomtemotiv tyvärr var lite för stort för att passa på ett kaffefilterkort. Hur skulle jag lösa detta? Jo, jag ritade helt enkelt ett eget motiv, scannade och skrev ut. Fuskstämplat, javisst, men det är ju i alla fall min egen design. Skulle aldrig falla mig in att fuskstämpla köpta motiv på detta sätt, men med sin egen design får man ju göra som man vill.

När jag hade gjort klart kaffefilterkortet så gjorde jag fyra små julkort också. De är i storlek hmm... A7? Jag har skurit ett A4 i fyra lika stora delar, och sen dubbelvikt delarna. Vanliga små kuvert är alltså dubbelt så stora som mina julkort. :)


Framsidan respektive baksidan av korten. Inuti ska jag klistra ett tunnt, ljust papper med "God Jul önskar".


3 kommentarer:

  1. Det är inte fusk, så länge du inte tar någon annans stämpel och gör så med... Det är en jättesöt tomte iallafall... :D

    Det finns så små kuvert som C7 jag köper mina på Åhlens..

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Nu – ska jag ta mig tid att titta in till Svensk scrapbookinga medlemmars bloggar. Det verkar vara lite segt med att göra ”insupa andrabloggares inspirerande och härliga alster”. Säg inget - egentligen hittar jag inte arbetslusten. Och en annan sak – jag inte bara digiscrappar utan mixtrar lite med papper också. Men säg inget…*s*…. Funderar på kort men har sett att det finns visst regler på vad man får använda om man ska sälja dem etc.

    Till skillnad från min LO i min blogg så har vi nu snö, några grader kallt och världens vackraste soluppgång här.


    VILL se kaffefilterkorten...också..

    SvaraRadera
  3. Åh så söööt tomte...du kanske skulle börja pressa egna stämplar du med?!

    Jättefint.

    Konstigt att vi skall ha så svårt att ses du och jag...fast vi bor så nära varann ;-D

    //Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig jätteglad!